torsdag 1 januari 2015

Intervju med Linda Nilsson

#2 Linda Nilsson

I morgon fredag startar SDF SM i Linköping och i Skånelaget spelar en av Å/K IBS damer nämligen Linda Nilsson. Vi passade på att ställa lite frågor till henne;
 

1, Skånelaget är nu klart och nu närmar sig distrikts SM i Linköping. Hur känns det och hur har det gått för dig under uppladdningen?
- Det känns bra. Jag har förberett mig på bästa sätt och jag känner mig superladdad nu och alla i laget verkar också vara riktigt taggade.

2, Vilka motståndare har ni i gruppen och vilka av dessa tror du blir svårast att möta?
-  I gruppen har vi Västergötland, Gotland, Stockholm och Värmland. I första matchen möter vi Västergötland som vann SM i Helsingborg förra året så den är man extra taggad över. Sen är ju Stockholm storfavoriter som vi ska göra allt för att krossa.

       3, Vad förväntar du dig av årets Skånelag?
      - Jag förväntar mig att vi ska komma längre än vad vi gjorde förra året då vi kom sist i gruppen.     Laget känns starkare i år.

        4, Vad tror du om lagets chanser?
 
 
- Det är aldrig bra att säga i förväg, men som det känns nu så känns det faktiskt bra & att vi kan ha stor chans till att komma långt. Alla spelare är riktigt duktiga individer men tillsammans har vi också blivit riktigt bra. Så det ska bli skit kul att se!

        5, Vilka lag spelar finalen och hur blir slutresultatet?
 
 
 - Jag tror finalen spelas mellan Skåne-Stockholm och Skåne vinner matchen med 5-3!
 
Vi tackar Linda för intervjun och önskar henne och Skånelagen (både dam- och herr juniorer) stort lycka till! Se nu till att ta hem guldet till Skåne!!

//Thomas