torsdag 1 januari 2015

Intervju med Emilia Cleasby

# 5 Emilia Cleasby
 
I morgon fredag startar SDF SM i Linköping och i Skånelaget spelar en av Å/K IBS damer nämligen Emilia Cleasby. Vi passade på att ställa lite frågor till henne;
 
1, Skånelaget är nu klart och nu närmar sig distrikts SM i Linköping. Hur känns det och hur har det gått för dig under uppladdningen?

- Det känns riktigt bra och jag är laddad till tusen då jag aldrig varit med om ett SDFSM innan 

2, Du kom med som underårig, hur har konkurrensen varit  och hur det känns?


- konkurrensen har varit tuff i år då Skåne har väldigt många duktiga 98:or och även 97:or men trots det lyckades jag komma med i laget och det är jag superglad över att ha klarat! 
 
3, Vilka motståndare har ni i gruppen och vilka av dessa tror du blir svårast att möta?

- Vi har Stockholm, Värmland, Västergötland och Gotland. Jag tror vi kommer få det tufft mot både Värmland och Stockholm då de båda distrikten stod i final förra året i sdfsm!
4, Vad förväntar du dig av årets Skånelag?


- Jag förväntar mig mycket fart under våra fötter, mycket glädje och att vi jobbar för varandra och tillsammans så som vi gjort under träningsmatcherna nu innan SM.

5, Vad tror du om lagets chanser?


- Jag tror att vi likaså som Stockholm och Värmland  kan vara med och slåss om de två främsta platserna i gruppen. Jag tror också att vi kan överraska och ta oss vidare ur gruppen. såklart siktar vi mot guldet men vårt första mål är att ta oss vidare ifrån gruppen! 
6, Vilka lag spelar finalen och hur blir slutresultatet?

-Självklart vill jag att vi blir ett utav finalistlagen, men helt ärligt tror jag att det kan bli Stockholm och de som vann förra året ;)  

Vi tackar Emilia för intervjun och önskar henne och Skånelagen (både dam- och herr juniorer) stort lycka till! Se nu till att ta hem guldet till Skåne!!

//Thomas