onsdag 27 februari 2013

Intervju med Linnéa

En taggad Linnéa   Foto Roger Nielsen


Är du nöjd med lagets insats så här långt i år?
Eftersom vi är obesegrade i serien kan man inte vara annat än nöjd, men det är stor skillnad på motståndarlagen och vi har inte alltid spelat bäst mot de sämre lagen.

Är du nöjd med din egen insats?
I det stora hela är jag nöjd med min egen insats. Jag har fått förtroendet att få spela från start i ett par av de svårare matcherna och de är  jag nöjd med. Sen kan man alltid bli bättre.

Är det någon skillnad att spela i Åstorp jämfört med Engelholm?
Eftersom det skiljer 2 divisioner mellan lagen, så blir det givetvis ett högre tempo i Engelholm. I Åstorp är det ett yngre lag med tjejer, som är mer jämnåriga med mig, vilket gör att det blir en annan gemenskap.

Vem är du mest imponerad över i laget?
Anna Johansson, som är både snabb och spelskicklig.

Du har imponerat mycket på många, varför har det gått så bra för dig?
Först och främst för att jag trivs i laget och känner mig välkommen men också för att jag brinner för innebandyn och alltid vill fortsätta utvecklas. Jag försöker alltid göra mitt bästa oavsett vilka vi möter.

Till sist hur går det på söndag i Förslöv?
Det finns inget annat än vinst såklart!

Vi tackar Linnéa för intervjun och önskar henne och laget lycka till på söndag!