onsdag 16 januari 2013

Intervju med Jenny Olander


Jenny           Arkivfoto Roger Nielsen

Är du nöjd med lagets insats så här långt i år?

Ja jag är mer än nöjd! Man känner verkligen lagandan i laget och det är en riktigt härlig stämning bland allihopa. Ett riktigt härligt gäng!

Är du nöjd med din egen insats?

Nja, jag har varit bättre och jag vet att jag kan bättre än vad jag har visat. Har bara hamnat i en dålig svacka som förhoppningsvis kommer ändras nu när vårsäsongen börjar!

Vem är du mest imponerad över i laget och varför?
Jag är faktisk imponerad av alla i laget, det känns som alla har lyft sig och visat sig mer denna säsongen, Men är ganska imponerad av Kalle, med alla hennes assister och hennes blick för spelet.

Det var många som var nervösa inför matchen mot Munka, var du det också?
Självklart var man lite nervös, men det var inte så jättefarligt faktiskt. Men jag tycker själv att det inte gick bra för min egen del den matchen, så kanske jag ska skylla på att det var nerverna, haha!

Hur är känslan inför matchen på lördag mot Örkelljunga?

Jag är riktigt taggad inför denna matchen och det är nu det gäller ! Kommer nog att vara ganska nervös, men får hoppas på att det inte ska göra något. Vill ju helst göra mål i en sån här viktig match.

Hur går det i matchen och varför?
Det kommer nog att bli en ganska jämn och spännande match, men jag tror självklart på oss och att vi tar hem en seger. vi är helt enkelt ett bättre lag och om vi går ut på planen och är positiva och glada från början, så ska det inte vara några problem för oss att vinna!

Vi tackar Jenny för intervjun och önskar henne och laget lycka till inför matchen på lördag!