tisdag 29 januari 2013

Intervju med Cajsa Nilsson

Cajsa Nilsson         Arkivfoto Roger Nielsen

Är du nöjd med lagets insats så här långt i år?
Jag spelade ju inte förra året, men vad jag hört så har laget haft enorm framgång, så absolut blir man jätteglad av att höra så mycket positivt. Jag tycker att lagets utveckling hela tiden har gått framåt under tiden jag varit här och det går bättre och bättre på plan. Jag är verkligen nöjd, kan man vara annat när man inte har förlorat en enda match?!

Är du nöjd med din egen insats?
Jag hade oturen att skada min fot rätt tidigt på säsongen, vilket satte lite käppar i hjulen för mig. Jag kämpade för att komma tillbaka så snabbt som möjligt, men när jag väl blev frisk i foten var jag väldigt försiktig, av rädsla för att skada mig igen. Men jag tycker att jag har jobbat mig uppåt och känner att jag är bättre nu än vad jag har varit under de tidigare åren jag spelat innebandy. När jag kom hit hade jag höga förväntningar på mig själv, det har inte gått riktigt som jag hade hoppats på, men känner ändå att jag har gjort det bästa av situationen och just nu är jag nöjd med vad jag presterat så här långt!

Är det någon skillnad att spela i Åstorp jämfört med Åby?
Ja det tycker jag nog. Det är väl framför allt det tuffare spelet i Åby som är den största skillnaden och även lagandan. I Åby kändes det inte som om vi hade någon sammanhållning alls och det var några i laget som styrde och ställde - inte alltid på ett positivt vis. Idag känner jag mig väldigt tacksam av att fått chansen att börja i Åstorp, eftersom det är ett så härligt gäng som jag blivit välkomnad av och jag har fått många nya, fina vänner. Det är dessutom högre kvalitet på spelarna i Åstorp över lag, vilket gör att det går att spela rolig innebandy. I Åby fanns det några stjärnor som gjorde allt "jobbet" och några som inte spelade så stor roll. Därför är det kul att alla här är så bollskickliga så att vi kan spela riktig innebandy!

Vem är du mest imponerad över i laget och varför?
Det är svårt att peka ut någon speciell person, jag tycker att alla har någon egen speciell talang som gör dom unika, men är det någon som jag är imponerad av, så är det Anna Johansson. Det är en tjej som är fruktansvärt snabb och jag förstår inte hur hon hinner med sig själv och med bollen ibland. Ibland går allting så snabbt att man hinner knappt blinka. Det är jag väldigt fascinerad över och jag märker på mig själv att jag tycker att hon är en viktig spelare för laget och för mig. Inte minst för att jag blev grymt nervös över att hon inte skulle vara med mot Munka senast vi mötte dem.


Du har fått mycket beröm för ditt spel de senaste matcherna, varför har du lyckats så bra i dessa matcherna?
Åh tackar! Jag tycker att jag har lyssnat mycket på mina tränare, även om jag inte alltid håller med om vad de säger. Men trots det har jag försökt att ta till mig råd och kritik från många olika håll och jobbat på det. Sen är jag också mer taggad inför matcherna nu än vad jag har varit tidigare, vilket kanske tänder en liten gnista inom mig!
        
Det är dags för Emmaljunga, varför ska våra supportrar komma och titta på er i denna match?
För det första eftersom det är fredagskväll, då tycker jag det är givet att man ska komma och kolla, det borde inte finnas något bättre att göra än att kolla på härlig innebandy. För det andra tror jag att det kommer bli en rolig match, eftersom Emmaljunga kan sticka upp och vara lite farliga och det kan bli lite spännande. Som på alla andra matcher så behöver vi våra supportrars stöd för att vi ska kunna vinna ännu en match!

Hur går det i matchen på fredag?
Jag tror givetvis på vinst för vår del, det ska absolut inte vara några problem, så bra som vi har spelat tidigare. Men Emmaljunga är inte ofarliga, så det gäller att vi har vässat klubbor och skor för att vi ska ta hem det, men jag tror definitivt på vinst på fredag!


Vi tackar Cajsa för intervjun och önskar henne och laget lycka till på fredag!