torsdag 22 november 2012

Intervju med Kalle

"Kalle"              Arkivfoto Roger Nielsen

Hur känns uppstarten på serien för dig själv?

Nu känns det som om jag kommit in i det, jag har fått upp tempot och blicken. Tyvärr missade jag en del i början på grund av jobbet, men har kunnat träna för fullt nu ett tag och det har gett resultat.

Är du nöjd med lagets start i serien?

Jo, man kan ju inte vara något annat med fem raka segrar, svårt att klaga. Men alla har inte visat upp sitt allra bästa ännu, så vänta bara.

Är du nöjd med den femma du spelat i?

Nu har det ju varierat en del så här långt, så det är lite svårt att svara på. Det var roligt att spela med Cajsa sist, hon är lite av samma spelartyp som jag, hård i närkamper och tuff attityd.
I veckan har jag tränat en del med Jenny O och det fungerar det med, Jenny är kanske lite tryggare i laget då hon spelat här längre. Sedan har det fungerat bra med Emilia på slutet, vi börjar att hitta varandra mer och mer.

Vad har du för målsättning med säsongen?

Jag vill fortsättas att utvecklas som spelare, bli ännu tryggare på plan i alla situationer. Jag tycker inte om att stå still i utvecklingen, vill även få till lite fler mål.

Vad ser du som målsättning för laget?

Det är viktig att vi blir ett lag som trivs ihop, både på plan och utanför. Vi ska vara trygga med varandra och våga vara oss själva hela tiden. Vi ska som grupp bli starkare och trivas ihop, kommer du lite nere till träningen, ska du gå där ifrån med ett leende på läpparna.

Hur slutar serien?

Vi vinner och springer med guldhattar på planen och firar. Jag har fått se herrlaget göra det nu några gånger och även FCH förra året. Nu ska det vara vår tur att få uppleva det!

Du har nu fått uppgiften att vara lagkapten hur känns det?

Det känns bra. Det gör att jag skärper mig och ger lite mer i alla lägen, både på träning och match. Givetvis är det ett ansvar att ta för laget, men det känns bara bra att jag fått det ansvaret. Det känns roligt att tränarna känt det förtroendet för mig.

Vi önskar Kalle och laget lycka till inför matchen på lördag!