fredag 6 april 2012

Intervju med Katarina Norlöv

Katta                Foto Roger Nielsen

Är du nöjd med din säsong?
-Nej det vill jag inte påstå. Jag har haft bättre säsonger och känner att jag inte kommit upp i den nivå jag vet att jag har i mig. Dock har det räckt att hjälpa laget till en kvalplats. Så jag få väl ändå vara nöjd. ;)

Du har tidigare sagt att du inte skulle spela mer, ändå blev det en till säsong, varför?
-Helt ärligt så var det dels att det kändes bra att avsluta sin karriär i den klubb jag håller närmast hjärtat, det är i denna klubb jag hittat flest nära vänner som jag kommer ha hela livet. Utan mina år i Åstorp hade jag varit utan många fina, underbara människor i mitt liv och det är en hemsk tanke. Och det var det därför, när en av dessa vänner, dvs du Roger, bad om min hjälp, som jag sa ja.. Kunde inte sätta en vän i en situation utan målis! 

Hur går dina tankar inför matcherna mot Engelholm?
-Som vanligt är det mycket nerver, men extra mycket så klart, då det är mycket som står på spel. Det kommer bli tufft, men genrepet mot FCH visar att vi har i tvåan att göra. Spelar vi med det självförtroendet och den viljan jag vet att vi har, kommer detta bli ett trevligt kval.

Har du några speciella rutiner innan match?
Som det flesta målvakter har jag väldigt många rutiner. Visserligen har de blivit färre med åren, med vissa går inte att ta bort. Bl.a. så måste jag har Redbull innan och under match. Lite grejer med kläderna, som att ta på dem i rätt ordning och ett speciellt matchlinne som måste vara på. Sen måste jag kasta några utkast precis innan vi går in i omklädningsrummet för att snacka ihop oss innan matchstart. Men viktigast av allt är att jag måste gå ut sist från omklädningsrummet. en rutin som följt med sedan jag började för 15 år sen. Tur att du inte frågade om rutiner under match, då hade det blivit ett ännu längre svar ! :-) 

Hur kommer det att gå i kvalet ? 
Tror man inte på vinst i varje match man spelar, då har man inte på en innebandyplan att göra. Så självklart tror jag på vinst i både hemma- och bortamötet med Engelholm. 

Hoppas det kommer mycket folk och hejar fram oss till en plats i tvåan! 

Vi tackar Katarina för intervjun och önskar henne och laget lycka till i matchen!