fredag 13 april 2012

Intervju med Roger

Foto Kent Tillgren

Hur känns det nu då?

En fråga som är svår att definiera.  Mest är jag nog ledsen, det är tungt att förlora med så små marginaler, när det betyder så mycket. Det är mycket blandade känslor, vad kommer att hända nu? Vilka vill högre upp? Vilka nyförvärv vill komma? Osv.

Vinner rätt lag och varför vinner Engelholm?

Ja det är klart att rätt lag vinner, de gjorde ju fler mål än oss. Är de bättre än oss? Där är jag mycket kluven, de har lite bättre uppspel än oss, där har vi en bit kvar. Men jag tycker vi har ett större engagemang och några klart bättre spelare än de har. Sedan tror jag att, det för intresset för innebandy i vår trakt, hade varit bättre att vi gått upp. Vi har en större publik, mer intressanta matcher mellan oss och FCH och Hjärnarp än Engelholms andra lag. Det handlar om, och det har jag skrivit om innan, att jag inte tror på det här med en massa farmarlag. Det är bättre att föreningar som Munka Ljungby och Åby kan hålla ett damlag varje år.

Du saknade några spelare, avgjorde det eller?

Vi saknade några spelare, Engelholm saknade några spelare. Men det är klart att, vilken tränare skulle inte sakna sin poängdrottning i kvalmatcherna. Anna som med sin snabbhet, visat att hon tillför mycket, saknades, det var olyckligt att hon stukade foten i lördags. Det är alltid bättre att ha alla spelare tillgängliga. Samtidigt tycker jag många spelare kliver fram och tar ett större ansvar och gör mycket bra insatser i denna situation. Jag måste ännu en gång ta av mig hatten för tjejerna. Att kunna mobilisera kraft och energi att göra en sådan tredje period, som vi gjorde igår är stort. Vi förlorade inte kvalet igår, som Alec sa. Det gjorde vi hemma i lördags, förutom första perioden, så får vi inte godkänt i de andra två där. Jag tar på mig en del av det ansvaret, jag skulle nog formerat laget lite annorlunda när Anna och Sofia fick kliva av då, men så är det ju alltid, det är lätt att vara efterklok.

Hur ser det nu ut den närmsta tiden?

Tanken är att vi ska ha en öppen träning i nästa vecka, det kommer info om vilken dag på hemsidan inom kort. Sedan blir det att prata med alla igen och se vilka som vill satsa vidare. Vi har rätt bra koll, men vi måste givetvis få alla kontrakt klara igen.

Är du laddad för nästa säsong?

Nej, men jag kommer att vara det. Som säkert de flesta förstår, så tar en sådan här förlust några dagar att smälta. Men det kommer snart att vara över, lite vila och sedan kommer glädjen med innebandy och suget efter revansch att ta över. 
Nu är det snart årsfest och med den sätter vi punkt för denna säsong, jag laddar för att vi då får en riktigt rolig kväll, även om det just idag känns lite svårt att hitta den där riktiga glädjen.

Vi tackar Roger Nielsen för intervjun.